درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیداسم من پویا محمدزاده است از امروز شروع به وبلاگ نویسی کرده ام 2/10/90
آخرین مطالب
پيوندها
  • ساسی و انتقادی (عرفان)
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگی از پسری 8 ساله و آدرس pouya1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 2780
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

اخبار تکنولوژی
www.pouya1.loxblog.com




حداقل سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب ویندوز 8 بتا

علی اصغر هنرمند
- 2012-03-02 17:05

دو روز از ارایه ویندوز 8 نسخه بتا گذشته است. آیا شما سراغ امتحان جدید ترین نسخه ویندوز رفته اید؟ البته هر کسی حاضر به نصب یک سیستم عامل در وضعیت آزمایشی نمی شود، اما یکی از سوالات مهم، حداقل های سخت افزاری مورد نیاز برای نصب ویندوز 8 بتا است.

خوشبختانه مایکروسافت در این مورد کاملا خوب عمل کرده و می توان گفت تقریبا هر کامپیوتری قادر به نصب این سیستم عامل خواهد بود. برای نصب این سیستم عامل شما باید حداقل این سخت افزارها را داشته باشید:

- پردازشگر 1GHz یا بالاتر
- یک گیگابایت رم برای نصب نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایت برای نصب نسخه ۶۴ بیتی.
- ۱۶ گیگابایت فضای هارد دیسک برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲۰ گیگابایت برای ۶۴ بیتی.
- کارت گرافیکی که از DirectX9 با درایور WDDM 1.0 یا بالاتر پشتیبانی کند.


در واقع از آنجایی که این سیستم عامل برای تبلت ها هم ساخته شده بنابراین در مقایسه با ویندوز 7 به سخت افزار پایین تری احتیاج دارد. بنابراین روی کامپیوترهایی با سخت افزار ضعیف شما سرعتی بالاتر در مقایسه با ویندوز 7 به دست می آورید.

اما اگر می خواهید ویندوز 8 بتا را روی تبلت ها هم امتحان کنید مایکروست فعلا این مدل ها را برای نصب نسخه آزمایشی پیشنهاد کرده است:

- HP Elitebook 2760p convertible
- ASUS EP121 tablet
- Dell Inspiron Duo convertible
- Lenovo x220t convertible
- نمایشگر 3M M2256PW 22
- Samsung Series 7 slate

اگر به هر کدام از این محصولات دسترسی دارید می توانید همین الان لذت ویندوز 8 را روی نمایشگر لمسی هم تجربه کنید.


اما همیشه می دانستیم که ویندوز در نسخه های مختلفی به کاربران ارایه می شود. امروز جستجوی کاربران در رجیستری ویندوز 8 نشان داد که قرار است منتظر ورود ویندوز 8 در این نسخه ها باشیم:

- Windows 8 Starter
- Windows 8 Home Basic
- Windows 8 Home Premium
- Windows 8 Professional
- Windows 8 Professional Plus
- Windows 8 Enterprise
- Windows 8 Enterprise Eval
- Windows 8 Ultimate
- Windows 8 ARM edition

البته این نسخه ها هنوز توسط خود مایکرسافت تایید نشده اما می توان با اطمینان زیادی منتظر ارایه آنها در پاییز امسال بود. اگر شما طی دو روز گذشته با این سیستم عامل کار کرده اید می توانید نظر و تجربیات خودتان را در مورد آن با دیگران به اشتراک بگذارید.


 

مرضیه موسی زاده
- 2012-03-02 13:00

زلزله و سونامی سال گذشته در ژاپن ويرانی های زيادی را به بار آورد. اما به محض فرو کش کردن بحران، ساخت و ساز دوباره در کشور شروع شد. و در آنها دوباره تدابير امنیتی بيشتری در طراحی ها در نظر گرفته شده تا در صورت وقوع حادثه ای مشابه خسارت ها به حداقل ممکن برسد. شما هر چقدر هم خانه تان را محکم بسازید باز هم در مقابل زلزله های بسیار شدید ممکن است مقاومت لازم را در اختیار نداشته باشید. اما نظرتان چیست هنگام زلزله خانه شما روی یک بالشتک هوا قرار بگیرد تا ضربه های زلزله به آن منتقل نشود؟


یک شرکت ساختمانی به نام Air Danshin System با ارائه یک ايده تصمیم دارد خانه ها را در زمان زلزله از لرزش های پی در پی حفاظت کند. در این ايده قرار است به محض وقوع اولين لرزه، در کمتر از یک ثانيه، يک سنسور فعال شود.


با فعال شدن اين سنسور يک کمپرسور بزرگ هوا راه اندازی می شود و هوا را با سرعت به داخل کيسه بزرگی که در فونداسیون خانه جاسازی شده می دمد. دقيقا چیزی شبيه به اير بگ(کیسه های هوا) در داخل خودرو که سرنشين را در برابر ضربه حفاظت می کند.


با پر شدن آن از هوا، خانه بر روی يک کیسه هوای 3 سانتيمتری معلق شده و از تخريب و لرزش های پی در پی دیگر حفاظت می شود. به محض آنکه زلزله تمام شد، می توان به کمک یک شير یا سوپاپ که در داخل منزل تعبیه شده هوا را از کيسه خارج کرد و خانه را به وضعیت قبلی خود باز گرداند.


فعلا این سيستم در 88 منزل در مناطق مختلف ژاپن راه اندازی شده و قرار است از اين ایده در طراحی ساختمان های بزرگ دولتی در ابعاد و طبقات مختلف نيز استفاده شود.


علی اصغر هنرمند
- 2012-03-02 10:07

از مدتی قبل گفته می شد که شرکت کانن در این ماه خبر مهمی برای علاقمندان به عکاسی دارد. این ماه نه تنها تولد ۲۵ سالگی اولین دوربین EOS SLR است، بلکه این شرکت با یک دوربین رویایی دیگر وارد گود رقابت شده است. با آخرین عضو خانواده از دوربین های full-frame آشنا شوید: EOS 5D Mark III. محصولی که یک جایگزین برای Mark II خواهد بود. هر چند از نظر شکل ظاهری کاملا شبیه نیاکان قبلی است، اما بدنه از نظر استحکام و مقاومت نسبت به گرد و غبار بهبود یافته است.


با وجود عدم تغییرات ظاهری، شما با مجموعه بزرگی از تغییرات فنی مواجه هستید. از یک نمایشگر 1,040,000-dot در اندازه 3.2 اینچی گرفته تا پردازشگر Digic 5+ و سنسور 22.3 مگاپیکسلی.

سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه و امکان استفاده از دو کارت حافظه. و ISO از 50 تا 102400 . در فیلمبرداری این دوربین می تواند تصاویر 1080p را با سرعت 24/25/30 فریم در ثانیه ضبط کند و در 720p قادر به ثبت با سرعت 60/50 است.

ورودی میکروفون استریو نیز در این دوربین وجود دارد تا فیلم های خودتان را با این دوربین حرفه ای تر بسازید. ضمن اینکه این اولین دوربین EOS است که ورودی هدفون هم دارد تا همزمان بر کیفیت صداهای ضبط شده نظارت داشته باشید.


canon5dmkiii_3_narenji.jpg

کانن می گوید سیستم پردازش این دوربین که Digic 5+ نام دارد نسبت به مدل 4 که در دوربین Mark II وجود داشت ۱۷ برابر سریع تر عمل می کند و ترکیب آن با سنسور دوربین سبب شده که تصاویر در فرمت JPEG با این دوربین نسبت به مدل قبل کیفیت بهتری داشته باشند و نویز بسیار کمتری در آنها ببینید.

این شرکت می گوید طراحی سنسور نیز در مدل Mark III تغییر کرده و حالا پیکسل ها نور را بهتر دریافت می کنند و این همان تکنولوژی است که در مدل 1 DX استفاده شده. بنابراین این دوربین در عکاسی در نورهای کم، بسیار موفق عمل می کند.


canon5dmkiii_5_narenji.jpg

نمایشگر این دوربین به شما اجازه می دهد دو تصویر را با مشخصات فنی آنها در کنار یکدیگر ببینید تا امکان مقایسه آنها را با هم داشته باشید. دوربین Mark III همچنین قادر به عکاسی HDR نیز هستد.

اگر بخواهید این دوربین عکاسی حرفه ای جدید کانن را داشته باشید، لازم است که تا پایان این ماه برای ورود اش به بازار صبر کنید و ۳۵۰۰ دلار برای بدنه کنار بگذارید. البته دوربین که بدون لنز نمی شود. بنابراین قیمت دوربین با یک لنز زوم EF24-105mm f/4L IS معادل ۴۳۰۰ دلار است.


 

حامد حاتمی
- 2012-03-01 20:00

اندروید با گامهای بلندی به جلو می رود و در بسیاری از زمینه ها رقابت تنگاتنگی را با آی او اس اپل به راه انداخته اما روبات سبز گوگل حداقل در یک زمینه تا کنون بازی را به اپل باخته است: بازار پزشکی.

علی رغم پیشرفت های بزرگ اندروید گوگل در سهم خواهی از بازار، اپل تا کنون توانسته است برتری خود را در عرصه پزشکی در هر سه شاخه استفاده از تبلتها و اسمارت فونها و همچنین تنوع تولید و عرضه اپلیکیشن های پزشکی حفظ کند. بویژه در آمریکا که استفاده از گجتهای اپلی تقریبا به کلیشه استاندارد همه مراکز درمانی تبدیل شده است.

حالا سه شرکت موتورولا، ورایزون و باکستون هم قسم شده اند تا پرچم اندروید را بر فراز صنعت ابزارهای پرتابل پزشکی به اهتزاز دربیاورند. خبرها حاکی از آن است که این سه شرکت در حال همکاری برای رسیدن به یک استاندارد امن، مفید و مطمئن برای استفاده در صنعت خدمات درمانی هستند. هدف این است که ابزارهای همراه و اپلیکیشن های مطمئن و کاربردی برای استفاده در بخشهای درمانی و آموزش پزشکی به بازار عرضه شوند.

آنچه که این محور متحد ارائه خواهد داد ترکیبی از سیستم مدیریت ویژه تجهیزات موبایل از BoxTone بر روی تبلت ها و اسمارت فونهای اندرویدی Motorola خواهد بود، که از شبکه قدرتمند 4G LTE بی سیم Verizon استفاده خواهد کرد. آنچه که در این ترکیب به آن دقت خواهد شد، مطابقت با قانون مسوولیت و انتقال پذیری اطلاعات بهداشتی HIPAAاست.

به نظر می رسد موتورولا بعنوان بازوی سخت افزاری گوگل در نظر دارد دستاورد این مثلث متحد را به قلب بخش توسعه پزشکی اپل شلیک کند. شما فکر می کنید در این دوئل چه کسی برنده خواهد شد؟


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 17:47

امروز سامسونگ در صفحه گوگل پلاس خود عکسی قدیمی از این شرکت در سال ۱۹۳۸ قرار داد. زمانی که سامسونگ به عنوان یک مرکز صادراتی در کره تاسیس شد و به صدور ماهی، سبزیجات و میوه به منچوری و پکن اشتغال داشت. سامسونگ درباره این عکس می گوید:

در اول مارس ۱۹۳۸ رئیس و موسس ما Byung-Chull Lee کار و کسبی را با ۳۰ هزار وون (۲۷ دلار) در تایگو آغاز کرد. این تجارت در ابتدا به صورت اختصاصی بر روی صادرات کالا تمرکز داشت و ماهی خشک کره ای، سبزیجات و میوه را به منچوری و پکن می فروخت. در کمتر از یک دهه، سامسونگ (که در زبان کره ای به معنی سه ستاره است) آسیاب ها و ماشین های قنادی خودش را داشت و کالاها و محصولات تولیدی خودش را می فروخت. تا سرانجام رشد و نمو کرد و تبدیل به یک بنگاه مدرن بین المللی شد، که امروزه هنوز همان اسم قدیمی را حفظ کرده است.

امروز، روز ویژه ای برای ما است. از شما متشکریم که سامسونگ را به بخشی از زندگی تان تبدیل کردید.

 


چیزی که می توان نام اش را یک پیشرفت بزرگ حاصل تلاش و پشتکار گذاشت.


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 14:08

مایکروسافت دیروز بارونمایی از نسخه آزمایشی ویندوز 8 در نمایشگاه MWC حسابی سرو صدا کرد و تقریبا تمام روز محیط نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار داد‫.‬ از جمله بخش های مراسم خبری مایکروسافت برای معرفی ویندوز 8 پیش نمایش مصرف کننده، عرضه این سیستم عامل بر روی ابزارها و گجت های مختلف بود تا حاضران بتوانند با آن کار کرده و در محیط های مختلف با قابلیت های سیستم عامل بعدی این شرکت آشنا شوند‫.‬ در میان این ابزارها چیزی که بیش از همه مورد توجه تیم انگجت قرار گرفت این صفحه نمایش لمسی ۸۲ اینچی بود‫.‬

مایکروسافت با نمایش نسخه جدید سیستم عامل خود بر روی این صفحه نمایش، ادعای دیگری را هم مطرح کرده که هنوز کسی آن را مورد آزمون قرار نداده است: اینکه ویندوز 8 بر روی صفحات چند لمسی، می تواند به صورت همزمان تا ۱۰۰ انگشت و لمس را پشتیبانی کرده و پاسخ دهد! اما کار با ۱۰ انگشت هم بر روی چنین صفحه بزرگی چیزی نیست که هر کسی به این راحتی از کنارش بگذرد. این صفحه نمایش که با یک لایه گوریلا گلاس محافظت می شود، توسط شرکت Perspective Pixel تولید شده و چیزی شبیه صفحات نمایش مورد استفاده در شبکه CNN است.

پیشنهاد می کنم برای درک بهتر شیوه کارکرد ویندوز 8 بر روی صفحات لمسی و همچنین زیبایی آن حتی در ابعاد بزرگ، ویدیوی ادامه مطلب را از دست ندهید.


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 12:47

خرید کامپیوتر این روزها بسیار ساده شده و نیاز به آگاهی فنی خاصی ندارد. تنها کافی است برند تجاری مورد نظرتان را انتخاب کنید و لپ تاپ تان را از آن برند با توجه به بودجه مورد نظر خریداری کنید. اغلب اوقات اگر بخواهید به چیزی بیش از بودجه هم توجه کنید، تنها چند نکته مانند میزان رم، هارد، گرافیک و سی پی یو اهمیت پیدا می کنند.

در بازار دسک تاپ هم تقریبا به همین شکل است و شما با مراجعه به مغازه و اعلام قیمت مورد نظرتان لیستی را شامل قطعات مختلف دریافت می کنید و پس از توافق، چند ساعت بعد کامپیوترتان را تحویل می گیرید. اما اگر خودتان بخواهید سیستم تان را سر هم کنید، یا اینکه قصد ارتقاء لپ تاپ یا دسک تاپ تان را بدون مراجعه به تعمیرگاه ها و شرکت های کامپیوتری داشته باشید، داستان کمی فرق می کند.

اولین چیزی که کمی آزار دهنده به نظر می رسد و ممکن است شما را سر درگم کند، داستان RAM دستگاه است. با گردش کوچکی در سایت های فروش آنلاین قطعات کامپیوتری و یا مغازه های فروشنده اجناس نو و دست دوم، خواهید فهمید که با نامهایی همچون DDR3 و DDR2 و شاید هم در آینده اعداد بالاتر روبرو هستید! داستان چیست؟ این اعداد نشان دهنده چه چیزی هستند؟

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع با هم صحبت کنیم.


 

عباس واحدی
- 2012-03-01 09:31

اگر به خاطر داشته باشید، اواخر سال گذشته میلادی بود که درباره ساخت یک کامپیوتر کامل در اندازه ای باور نکردنی و ارزان قیمت با نامRaspberry Piصحبت کردیم. یک کامپیوتر کوچک لینوکسی که قرار بود قیمتی تنها ۲۵ دلار قیمت داشته باشد. خب از روز چهارشنبه فروش این کامپیوتر ها شروع شد، اما همه آنها همان ساعات اولیه فروش رفتند!

بنیاد Raspberry Pi و شرکت های همکار آن در تولید این کامپیوترها هم اکنون در حال ثبت سفارش برای تولیدات آینده هستند، اما زمان دقیقی برای تحویل آنها مشخص نکرده اند.

برای یادآوری بد نیست بگوییم که Raspberry Pi که به اندازه یک فلش مموری است، دارای یک پردازنده 700 مگاهرتزی ARM به همراه ۲۵۶ مگابایت رم بوده و از روی یک کارت SD که نسخه ای از لینوکس فدورا را روی خود دارد، بوت می شود.

در حال حاضر دو مدل از این کامپیوتر جیبی تولید می شود: مدل B که ۳۵ دلار قیمت داشته و شامل یک پورت اترنت و دو پورت یو است بی است و مدل A که تنها ۲۵ دلار قیمت داشته و فاقد این دو پورت است.

به نظر می رسد استقبال از این کامپیوتر کامل نقلی به اندازه ای بوده که شرکت ثبت سفارش را به یک دستگاه به ازای هر نفر محدود نموده است و همچنان سایتش در مقاطع مختلف به دلیل ترافیک بالا با مشکل مواجه است.

جالب ترین نکته هم اینکه بنیاد Raspberry Pi مثل اینکه علی رغم استقبال بالا و فروش خوب محصولش قصد ندارد از قبل آن ثروتمند شده و تبدیل به یکی از تولید کنندگان بزرگ این صنعت گردد. طبق گفته سایت این بنیاد، آنها تنها سود کمی در قبال فروش هر دستگاه Raspberry Pi دارند که «آن را هم مستقیما صرف امور خیریه می کنند»


 

تیم نارنجی
- 2012-02-29 19:52
 

ویندوز 8 تغییر بزرگی به حساب می آید. سیستم عاملی که هم روی تبلت ها و هم کامپیوترهای شخصی کار می کند. هم با موس و کیبرد کار می کند و هم یک رابط لمسی به نام مترو دارد. دقایقی پیش مایکروسافت نسخه بتای عمومی این سیستم عامل را برای دانلود ارایه کرد. و حالا وقت اش رسید تا با مهم ترین امکانات و تغییرات این سیستم عامل آشنا شوید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.


 

 
- 2012-02-29 18:25
 

سرانجام طبق قرار قبلی لحظاتی قبل نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 8 برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

مایکروسافت می گوید آخرین باری که شما چنین تغییر بزرگی در ویندوز دیده اید، به دوران ویندوز 95 بر می گردد. ضمن اینکه تغییرات نسبت به نسخه پیش نمایش توسعه دهنگان نیز بسیار زیاد بوده است و از آن موقع تا به حال بیش از ۱۰۰ هزار کد در این سیستم عامل عوض شده است.

به گفته این شرکت کار با سیستم عامل جدید برای همه آسان خواهد بود و با دستگاه های مختلف در نمایشگرهای متفاوت به راحتی کار خواهد کرد.

در مرورگر اینترنت اکسپلورر جدید صفحات وب و HTML5 به خوبی با سیستم عامل ادغام شده اند و ممکن است افراد زیادی را ترغیب کند که دوباره از این مرورگر به عنوان مرورگر اصلی استفاده کنند. شما می توانید به راحتی یک اپلیکیشن یا بازی HTML5 را به یک اپلیکیشن ویندوز تبدیل کنید.

ضمن اینکه مایکروسافت گفت تمام اپلیکیشن های ویندوز 8 در طول دوران نسخه بتا، به صورت رایگان قابل دانلود هستند! یعنی اگر شما ویندوز 8 را نصب کنید می توانید تمام اپلیکیشن های این سیستم عامل را در طول دوران آزمایشی به صورت رایگان دانلود کنید. البته فراموش نکنید که این یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل است.


در مسیر ارایه ویندوز 8، مایکرسافت یک نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان ارایه کرده که در سپتامبر سال گذشته وارد بازار شد. حالا نسخه پیش نمایش مصرف کنندگان آماده شده است که نام دیگر آن نسخه بتا است. در ادامه مایکروسافت نسخه RC را ارایه خواهد کرد و پس از آن باید منتظر نسخه نهایی باشید.

مایکروسافت هنوز تاریخ رسمی ارایه نسخه نهایی را اعلام نکرده اما پیش بینی می شود در اوایل پاییز باید منتظر ارایه رسمی ویندوز 8 باشیم.


 


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, :: 17:1 ::  نويسنده : پویا