درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیداسم من پویا محمدزاده است از امروز شروع به وبلاگ نویسی کرده ام 2/10/90
آخرین مطالب
پيوندها
  • ساسی و انتقادی (عرفان)
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگی از پسری 8 ساله و آدرس pouya1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 2821
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

اخبار تکنولوژی
www.pouya1.loxblog.com





 
پهنای باند تراهرتز موبایل ها را ۱۰۰۰ برابر سریعتر می کند
 

به گمانم کم کم وقت آن رسیده که 3G و 4G را به همراه داستان های نسل سوم، چهارم و غیره به فراموشی بسپاریم. در حقیقت باید فرکانس گیگاهرتز را فراموش کنیم! زیرا تیمی از محققان مدرسه علوم و هنرهای Kenneth P. Dietrichدانشگاه پیتزبورگ می گویند که به روشی جهت انتقال اطلاعات با سرعتی ۱۰۰۰ برابر بیشتر دست یافته اند.

این تیم توسطHrvoje Petek استاد فیزیک و شیمی دانشگاه پیتزبورگ رهبری می شود، که توانسته به صورت تئوری راهی برای انتقال اطلاعات میان دستگاه ها با فرکانس terahertzپیدا کند‫.‬ Petek در تحقیقاتش به مبنا و بنیان های فیزیکی لازم برای فرکانس تراهرتز دست یافته که به صورت بالقوه می تواند برای «بخشی از طیف الکترومغناطیس میان مادون قرمز و نور مایکروویو» به کار رود و اطلاعات را با سرعتی ۱۰۰۰ برابر سریع تر از استانداردهای بیسیم امروزی ‫(‬که به فرکانس گیگاهرتز محدود شده‫)‬ انتقال دهد‫.‬

Petek می گوید‫:‬ «هنگامی که با میزان گنجایش تکنولوژی امروزی می سنجیم، قابلیت تغییر فرکانس نور با چنین پهنای باندی می تواند میزان اطلاعاتی را که جابجا می شوند تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد‫.‬ و لازم به ذکر نیست که این کشفی است که مدت زمان زیادی در این زمینه نیاز به آن حس می شد و همه در انتظار آن بودند‫.‬»
احتمالا خود جناب هاینریش رودلف هرتز هم در خواب، چنین رویایی آشفته ای نمی دید!

چندی پیش از شکسته شدن چندباره سرعت و اینترنت ۵۱۲ گیگابیتی گفتیم و دیروز هم با خبر شدیم که برادر بزرگ آبی توانسته انتقال اطلاعات در فیبر نوری را به یک ترابیت بر ثانیهبرساند. حالا هم انتقال اطلاعات بیسیم پا به دنیای تراهرتز گذاشته است. به گمانم ما در مقطعی از تاریخ همانند کشف آتش و یا شروع انقلاب صنعتی ایستاده ایم، ولی ناآگاهانه و شگفت زده فقط به دور و اطراف می نگریم. نظر شما درباره آینده دنیای تکنولوژی و تاثیر آن در زندگی روزمره انسان امروزی چیست؟ باید منتظر دنیای وحشتناک عصر ماشین باشیم؟ یا زندگی راحت تر و آسوده تر از هر زمان دیگری انتظارمان را می کشد؟

 
آنتی ویروس کسپرسکی

اگر چند سال قبل را به یاد داشته باشید، بحث اینترنت و خرید اینترنتی آنچنان داغ نبود. اما امروزه اینترنت به یکی از ضروری ترین نیازهای افراد مبدل شده و تقاضا برای اینترنت و سرویس های آن نظیر خرید آنلاین افزایش چشمگیری داشته است.

در این میان، حافظه کامپیوتر ها نیز به گاوصندوقی تبدیل شده که اطلاعات شخصی، عکس و فیلم های خانوادگی کاربران را نگه داری میکند. اما مهم ترین مشکلی که کاربران از آن رنج می برند، هک شدن (ورود سارقان اینترنتی به کامپیوترها) و یا ویروسی شدن کامپیوترهایشان است که باعث لو رفتن اطلاعات شخصی و کاری آنها میشود.

اما بسیاری از کاربران با استفاده از نسخه های غیر اصل و یا به عبارتی کرک شده (قفل شکسته) آنتی ویروس ها بر مشکلات خود می افزایند، زیرا همان طور که میدانید این نسخه ها هیچ گاه قادر به حفاظت صد در صد اطلاعات کاربران نیستند. (بیشتر بدانید)

و از طرفی گرانی نسخه های اصل نیز دلیلی بر عدم استفاده کاربران است. اما شرکت سانا سیستم پارس، نمایندگی رسمی کسپرسکی در جهت ارتقا سطح امنیت کاربران، اقدام به ارائه فروش ویژه 20% تا پایان فروردین 91 نموده است. این تخفیف ویژه، مخصوص کاربران نارنجی است.

می توانید با مراجعه به سایت سانا سیستم پارس و استفاده از کد تخفیف narenji از 20% تخفیف ویژه به همراه یک عدد جعبه اصل کسپرسکی، CD راهنما، 200 مگابایت به روز رسانی اولیه، راهنمای نصب و استفاده فارسی و 30% تخفیف برای سال بعد بهره مند شوید و در نهایت تمام این موارد با پست پیشتاز رایگان برای شما ارسال خواهد شد.
 

سامسونگ سرانجام آپدیت رسمی اندروید بستنی حصیری را برای گلکسی اس دوم ارائه کرد
 
 
 
 

 

بعد از مدتها شایعات و اخبار گوناگون، بالاخره ساعاتی پیش شرکت سامسونگ عرضه رسمی آپدیت اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) برای Galaxy S II را از کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی (لهستان، مجارستان و سوئد) آغاز کرد. سامسونگ الکترونیکز می گوید که قصد دارد طی مدت زمان مشخصی تمامی ابزارهای گلکسی اس ۲، گلکسی نوت، گلکسی اس ۲ ال تی ای و گلکسی تب های 10‪.‬1 و 8‪.‬9 اینچی را به نسخه بستنی حصیری آپدیت کند. اما در خصوص زمان آپدیت دیگر نسخه های خانواده گلکسی به ICS چیزی اعلام نکرده و تنها گفته است که گلکسی دبلیو، گلکسی تب هفت، گلکسی اس پلاس، گلکسی اس و برخی دیگر را به زودی مجهز به نسخه ای از اندروید نان زنجبیلی می کند که دارای امکاناتی همچون قفل تشخیص چهره، ویرایشگر تصویر بهبود یافته و امکان تهیه اسکرین شات است.

نوکیا در حال ساخت تبلت ۱۰ اینچی برای ویندوز 8
 

 


نوکیا بعد از بستن قرارداد همکاری با مایکروسافت مشغول ارایه تلفن های ویندوز فون است. اما مثل اینکه قرار است این همکاری بیشتر از اینها گسترش پیدا کند. اخبار جدید حاکی از این است که این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی با یک تبلت ۱۰ اینچی با سیستم عامل ویندوز 8 به رقابت این بازار نیز وارد شود.

گفته می شود این تبلت قرار است جزو نخستین تبلت هایی ویندوز 8 بازار باشد و با یک پردازشگر دو هسته ای Qualcomm کار خواهد کرد.

نوکیا با اینکه هنوز در ابتدای راه ورود به بازار ویندوز فون است، اما موفق شده با طراحی خوب تلفن های لومیا، رقابت را از دست HTC و سامسونگ خارج کند و حالا بزرگ ترین فروشنده تلفن های ویندوز فون به حساب می آید و اگر تبلت ویندوزی اش را هم با همان کیفیت و طراحی خوب سری لومیا بسازد، احتمالا با استقبال خوب کاربران مواجه خواهد شد و این همان چیزی است که مایکروسافت هم از آن استقبال می کند.

مایکروسافت قصد دارد همزمان با ارایه ویندوز 8 نسخه نهایی، تبلت های این سیستم عامل را هم وارد بازار کند و در این میان به یک تبلت پیشرو با طراحی عالی و سخت افزار مناسب نیاز دارد و تجربه همکاری های قبلی نشان داده که این شرکت بهتر از همه با نوکیا امکان همکاری را خواهد داشت. بنابراین تبلت نوکیا احتمالا محصول شاخص ویندوز 8 در ابتدای معرفی خواهد بود.

ساخت باطری با ضخامت 0.3 میلیمتر توسط شرکت NEC

شرکت NEC مدتی است که در کار تولید باطری های باریک و نازک است، اما جدیدترین نسخه باطری های ORB این شرکت که مخفف organic radical battery است، تنها 0.3 میلیمتر ضخامت دارند. یعنی آنقدر باریک که می توان آنها را در یک کارت اعتباری به کار برد.

این شرکت می گوید فناوری جدید اش (ORB) حتی از باطری های لیتیومی بهینه تر است و چون باطری ها توسط پرینترهای مخصوصی چاپ می شوند، می توان آنها را با مدارهای الکترونیکی هم مخلوط کرد.

با این وضعیت می توان به کارت های اعتباری نمایشگرهای قابل انعطافی اضافه کرد و با این باطری ها هم انرژی مورد نیاز آنها را تامین نمود. تصورش را هم بکنید که یک چیپ وای-فای هم به این مجموعه اضافه شود و دیگر خودتان می توانید در مورد کاربردهای این مجموعه حدس بزنید.

ساخت چیپ نوری با سرعت انتقال اطلاعات 1 ترابیت در ثانیه توسط آی بی ام
 
 
 

همین چند روز پیش بود که در نارنجی در مورداینترنت ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه ای صحبت کرده بودیم. اما حالا IBM نمونه اولیه از یک چیپ مخصوص انتقال اطلاعات روی فیبر نوری را ساخته که می تواند سرعتی معادل 1 ترابیت در ثانیه را برای انتقال اطلاعات در اختیار ما قرار بدهد.

به این معنی که با این سرعت می توانید ۵۰۰ فیلم اچ دی را دانلود کنید. یا اینکه دانلود کل کتابخانه کنگره آمریکا در یک ساعت امکان پذیر است!

شرکت آی بی ام نام چیپ جدید اش را Holey Optochip گذاشته است. این چیپ شامل مجموعه ای از ارسال کننده و دریافت کننده های دیتا روی فیبر نوری است. این شرکت می گوید از این چیپ در دیتاسنترها و در سازمان های بزرگ که نیاز به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا دارند استفاده خواهد شد. مکان هایی که هم اکنون نیز از زیر ساخت های فیبر نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند.


شرکت آی بی ام معتقد است انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری مزیت های زیادی نسبت به انتقال از طریق کابل های مسی دارد، چرا که به جای ارسال الکترون ها از پالس های نوری استفاده می شود که بسیار سریع تر است و حالا چیپ جدید مرزهای جدیدی را برای سرعت در انتقال اطلاعات، برای ما گشوده است.

این چیپ از ۴۸ کانال موازی برای انتقال اطلاعات استفاده می کند که ۲۴ تای آنها برای ارسال و ۲۴ تای دیگر برای دریافت اطلاعات هستند. این شرکت می گوید برای ورود این چیپ به بازار هم محدودیت فنی ندارد و برنامه ریزی کرده تا طی سال های آینده آن را به صورت گسترده وارد بازار کند.

ویندوز 7 روی یک تلفن همراه، با ITG xpPhone 2 آشنا شوید

 
 
 

ممکن است افرادی پیدا بشوند که دلشان بخواد کل سیستم عامل ویندوز 7 را روی تلفن شان داشته باشند. راه حل برای این افراد استفاده از xpPhone 2 است که توسط شرکت ITG وارد بازار می شود.

این شرکت چینی معتقد است ویندوز 7 با وجود اینکه برای تلفن های هوشمند طراحی نشده اما کارایی های زیادی دارد و بنابراین مشتریان زیادی به سراغ محصولش می آیند.

اینجا یک تلفن با ضخامت 17.5 میلیمتر داریم که نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 800 در 480 پیکسل دارد که توسط شرکت شارپ تولید شده است و از مولتی تاچ هم پشتیبانی می کند.


xp3.jpg

می دانید که ویندوز 7 از پردازشگرهای ARM پشتیبانی نمی کند بنابراین در این تلفن از پردازشگر اتم اینتل سری Z5xx استفاده شده است که تا 2GHz سرعت خواهد داشت و تا ۲ گیگابایت رم هم روی آن قرار می گیرد.

یک حافظه ۱۱۲ گیگابایتی SSD هم تلفن را همراهی می کند تا خیالتان از نظر سرعت و حافظه راحت باشد و می توانید آن را با کارت حافظه میکرو اس دی هم افزایش بدهید. یک سوکت میکرو HDMI هم روی آن قرار گرفته که کار انتقال صدا، تصویر و دیتا و تبدیل به USB 2.0 را برایتان انجام می دهد.

دوربینی ۱.۳ مگاپکسلی هم به عنوان وب کم در جلو قرار گرفته و ورودی هدفون ۳.۵ میلیمتری هم در دسترس شما است. باطری هم 11.1Wh است که تقریبا دو برابر باطری تلفن های هوشمند رایج بازار است و البته چنین پردازشگری و این سیستم عامل به چنین باطری نیاز دارد.


xp2.jpg

این شرکت ادعا می کند که تلفن xpPhone 2 می تواند تا ۱۸ ساعت مکالمه برایتان کار کند و برای این که در مصرف باطری صرفه جویی بشود یک وضعیت تلفن ساخته که در آن حالت شما از امکانات یک تلفن معمولی استفاده می کنید. و البته اگر در حالت استفاده از ویندوز 7 باشید می توانید ۳ تا ۴ ساعت از باطری استفاده کنید.

در حالی که هنوز چندین ماه با ارایه ویندوز 8 نسخه نهایی فاصله داریم، این تلفن با ویندوز 7 از ماه آینده وارد بازار چین خواهد شد. و البته قیمت اش ارزان نخواهد بود. به گفته شرکت سازنده این محصول با قیمتی بین ۱۱۰۰ الی ۱۹۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

آنها می گویند xpPhone 2 ویژه برای مدیران و دولتمردانی است که می خواهند سیستم عامل شان را به راحتی به همراه داشته باشند. ضمن اینکه این تلفن از یک سیستم رمزنگاری مکالمات هم استفاده می کند که می تواند ارتباطی امن برای مکالمه در اختیار کاربر قرار بدهد.

اپلیکیشن اینستاگرام به زودی برای اندروید عرضه می شود
 
 
 
 

حتماً اپلیکیشن Instagramرا می شناسید. اینستاگرام یک نرم افزار عالی در آیفون، آیپاد و آیپد، برای فیلترگذاری و به اشتراک گذاری عکس است. همان ایده ای که روزگاری کداک بیچاره نزدیکش شد و البته به راحتی هم از دستش داد.

اینستاگرام حالا یکی از محبوب ترین نرم افزارهای به اشتراک گذاری عکس در میان کاربران iOS است. اپلیکیشنی که تعداد کاربران آن به گفته Kevin Systrom (یکی از موسسین اینستاگرام)، با نسبتی در حد و اندازه های فیسبوک در حال رشد است! این اپلیکیشن تا کنون ۲۷ میلیون بار از اپ استور دانلود شده. و آقای کلوین گفته که ۶۷٪ این تعداد، همین دیروز در اینستاگرام فعالیت داشته اند.

اما شب گذشته، کلوین سیستروم، نسخه اندرویدی این اپلیکیشن محبوب را -بعد از ماه ها بحث و شایعه- در فستیوال SXSW معرفی کرد.

تنها مورد اضافه ای که کلوین در خصوص این نسخه مخصوص گفته این است که: «این نسخه [اندرویدی] از برخی لحاظ از نسخه iOS بهتر خواهد بود. در واقع معرکه است.»

تیم اینستاگرام از دسامبر ۲۰۱۱ در حال کار بر روی نسخه اندرویدی این اپلیکیشن است. البته آقای سیستروم خبر دقیقی از زمان عرضه این نسخه نداده است. اما همین که بالاخره به صورت رسمی مشخص شد که اینستاگرام یک خواهر اندرویدی هم دارد، مطمئناً بسیاری از کاربران سیستم عامل موبایلی گوگل را خوشحال خواهد کرد. هر چند که شاید به مزاج برخی از کاربران iOS خوش نیاید!

اما شما چه فکر می کنید؟ آیا استقبال از آن در حد و اندازه های iOS خواهد بود؟ به نظر شما کیفیت های متفاوت، در دوربین گوشی های اندرویدی، چه تاثیری بر این شبکه بزرگ اشتراک تصاویر خواهد گذاشت؟ آیا اینستاگرام در اندروید متحول خواهد شد؟


 
Gmate تلفن شما را دو سیم کارته می کند
 
 
 
 

گجتی که  کار جالبی انجام میدهد: می توانید یک سیم کارت درون آن قرار داده و از طریق بلوتوث آن را به تلفن اندرویدی یا آیفون تان متصل کنید. حالا شما یک تلفن دو سیم کارته دارید! از طرف دیگر این گجت محصولاتی مانند آی پاد اپل و آی پد WiFi را که به سیم کارت مجهز نیستند را دارای سیم کارت کرده و بنابراین می توانید روی آنها اینترنت GPRS داشته و یا حتی با آی پاد تلفن بزنید!

این دستگاه که با نام تجاری Gmate و شعار مبدل اپل وارد باز شده است، از طریق بلوتوث به آیپاد تاچ شما متصل می‌شود و آن را به یک آیفون تبدیل می کند!

خدمت ارزشمندی است و آنقدر وسوسه انگیز که بی درنگ بگوییم اگر واقعا کار کند من یکی از آن را می خواهم.

اما باید با این دستگاه کار می‌کردیم تا کارایی آن در عمل نیز مشخص شود. در ادامه نتیجه‌ی کار عملی ما را بر روی نمونه‌ای که در اختیار ما قرار داده شده بود، می‌خوانید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

طوفان های خورشیدی شدت میگیرند، هدف: کره زمین

 
 
 
 

از یکشنبه هفته قبل، خورشید به صورت متناوب در حال شلیک رگباری از انواع ذرات و حباب های پلاسمایی به سمت زمین است که موجب بروز پاره ای اختلالات رادیویی و تغییر مسیر پرواز هواپیماهایی که از نزدیک قطب شمال عبور میکردند شده است.

طبق پیش بینی دانشمندان سخت ترین طوفان خورشیدی از سال 2006 تاکنون روز پنجشنبه 25 اسفند ماه با زمین برخورد خواهد کرد. بر اساس اعلام نظر Yihua Zheng یکی ازدانشمندان ناسا، این طوفان احتمالاً سیگنال های GPS را دچار اختلال نموده و شبکه برق آمریکای شمالی را با تهدید مواجه خواهد ساخت. اما با این حال میدان مغناطیسی زمین بخش عمده تشعشع را دفع خواهد نمود و از انسان های کره زمین محافظت مینماید. طوفان خورشیدی روز یکشنبه، یک طوفان مغناطیسی با درجه 2 از 5 در مقیاس NOAA (سازمان ملی مدیریت اقیانوسی و جوی آمریکا) بود. اما طوفان دوم که در روز پنجشنبه به زمین خواهد رسید، به مراتب از شدت بیشتری برخوردار است. چون جو زمین پس مواجهه با طوفان اول هنوز به حالت طبیعی بر نگشته و قدرت دفاعی کامل نخواهد داشت.

پروفسور Kunches یکی دیگر از دانشمندان ناسا میگوید طوفان پنجشنبه احتمالاً یک طوفان مغناطیسی با قدرت G3‌ (قوی)است. این طوفان میتواند مشکلاتی را برای فضانوردان و سفینه های فضایی ایجاد نماید.

البته خانم Brandy Dean سخنگوی ناسا اعلام کرده "شش سرنشین ایستگاه فضایی بین المللی در وضعیت آماده باش نخواهند بود. بدنه ایستگاه مقاومت کافی در برابر تشعشع را دارد. البته در چند روز آینده برنامه ای برای پیاده روی فضایی فضانوردان وجود نخواهد داشت."


sunt-narenji_narenji.jpg

در سال 1989 یک طوفان خورشیدی موجب صدمه دیدن یک نیروگاه بزرگ برق در ایالت کبک کانادا شد. این صدمه موجب شد برق 6 میلیون ساکن این ایالت به مدت 9 ساعت قطع شود.

پس از سالها که خورشید در دوره آرام بود، امسال وارد دوران فعال خود شده است و پیش بینی میشود این فعالیت در ماه می 2013 به اوج خود برسد. به دلایل نامعلوم خورشید چرخه های آرام و فعال دارد که هرکدام 11 تا 12 سال طول میکشد.

امیدواریم جو زمین در برابر این طوفان نیز همچون گذشته مقاوم باقی بماند.


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : پویا